Rezman
Nasveti za ohranjanje zdravja

4 učinkoviti nasveti za ohranjanje zdravja

Človek si pred vsem ostalim želi ostati zdrav in v takšnem stanju dočakati starost. A kaj lahko sami postorimo za to, da bi bili čim dlje čili in zdravi? Seveda je nekaj odvisnega od genetike in naših prednikov, a dejstvo je, da na svoje zdravje v veliki meri vplivamo sami.

Tokrat vam bomo predstavili štiri učinkovite nasvete za ohranjanje zdravja in kot boste lahko opazili, lahko vsak sam ogromno postori za to. Za začetek se moramo zavedati, da nam je v tem življenju dano samo eno telo, zato moramo nanj gledati kot na zaklad in paziti nanj.

1. Zdrava prehrana

V prvi vrsti je potrebno paziti na to, kaj dajemo vase. Torej, hrana, pijača in različne pregrehe. Sploh ni treba takoj skočiti v zrak, še vedno si boste lahko privoščili kakšno sladico, pa tudi kozarec piva ali vina. A potrebno je imeti zdravo mero in se zavedati, kje so meje ter zakaj jih človek potrebuje.

Zdrava prehrana
Zdrava prehrana je pomemben del zdravja in dobrega počutja.

Z zdravo prehrano bomo poskrbeli za zdravo srce in ožilje, normalen krvni tlak in s tem korenito zmanjšali možnosti za nastanek srčno žilnih bolezni, kamor sodi tudi srčni infarkt. Ker naše telo potrebuje različna hranila, minerale in vitamine, je ključnega pomena, da se o hrani izobrazimo – da vemo, kaj od posameznega živila dobimo in česa bo morda preveč ali premalo. Na ta način bomo znali takoj ukrepati in seči po nečem, kar bo primanjkljaj nadomestilo.

2. Gibanje in rekreacija

Človeško telo ni ustvarjeno za sedenje, pač pa za gibanje. V zadnjih letih se na žalost pojavlja vse več sedečih delovnih mest, kjer se dela za računalnikom ali v proizvodnji. Človek, ki opravlja takšno delo, pa je po opravljenem delovniku prav tako utrujen kot ostali.

Gibanje in rekreacija
Vsakodnevno gibanje je ohranjanje zdravja izjemno pomembno.

Posledično mu zmanjka volje do gibanja, pojavi pa se tudi slaba volja, prehrana navadno ni najboljša in vse skupaj vodi v debelost ter različna bolezenska stanja. Vsakdo si mora omisliti kakšen šport, rekreacijo ali pa se zavezati vsaj k rednim sprehodom. Človek z gibanjem poskrbi, da se v možganih prične tvoriti hormon sreče, s čimer pripomore k boljšemu počutju in zdravju.

Hkrati se z gibanjem skrbi za srčno žilni sistem, manj možnosti za nastanek rakavih obolenj, popravi se telesna kondicija, mišice pa lepo oblikujejo telo in podprejo hrbtenico pri vsakodnevnih naporih.

3. Reduciranje stresa

Stres je tihi ubijalec, ki počasi najeda naše zdravje. Če ga ne uspemo dovolj hitro prepoznati in ukrepati, so posledice lahko precej hude. Znano je, da v zadnjem času zdravniška stroka prav stres okrivi za kopico različnih bolezni, katerim bi bilo naše telo sicer kos.

Odpravljanje stresa
Za odpravljanje stresa obstajajo različne metode, npr. sprehodi v naravi.

Stresa se znebimo med sprehodom v naravi, med tekom ali v družbi dobrih prijateljev, kjer se pogosto smejimo. Prav tako si stres nalagamo sami, zato od sebe ne smemo nikoli pričakovati več kot zmoremo, pa tudi vsaka malenkost nas ne sme spraviti iz tira. Kadar smo pod stresom, je dobro poskrbeti za konkreten paket vitaminov in mineralov.

4. Dovolj počitka in spanca

Pa smo prišli do točke, ki nam je vsem tako ljuba. Počitek in spanje. Le kdo ne mara lenariti, kajne? A resnica je popolnoma drugačna. Govorimo o težavah s spanjem in o pretiravanju z delom. Za začetek si moramo postaviti jasne meje, koliko dela na dan bomo opravili.

Zadosten spanec
Med spanjem se v telesu odvijajo procesi, ki pripomorejo k ohranjanju zdravja.

Kot drugo pa moramo poskrbeti za reden in dovolj dolg spanec, saj se naše telo in notranji organi brez njega ne morejo regenerirati. Konstantno pomanjkanje spanca vodi v zdravstvene zaplete, ki so v določenih primerih lahko še kako resni.

Dobro jejte, gibajte se, dovolj spite in ne dovolite, da vas malenkosti spravijo ob živce.

rezman