Rezman

Ali sta jabolko in arašidovo maslo zdravi prigrizek?

Le malokateri ​​prigrizek je bolj zadovoljiv kot sladko, hrustljavo jabolko, potopljeno v kremasto žličko arašidovega masla. Nekateri ljudje se sprašujejo, ali je ta klasičen duo dovolj hranljiv, oziroma, ali je celo preveč hranljiv kot prigrizek med obroki.

Ta članek raziskuje vse, kar morate vedeti o jabolkih in arašidovem maslu kot prigrizek, vključno z informacijami o hranilni vrednosti, priporočeni velikosti porcije in možnimi koristmi za zdravje.

  1. Uravnotežen in hranljiv prigrizek

Jabolka in arašidovo maslo so kot posazmezna živila prave rock zvezde. Ko pa jih uživamo skupaj, ustvarijo idealno ravnovesje med hranili, ki jih je težko dobiti pri ostalih priljubljenih prigrizkih, kot so naprimer beljakovinske čokoladice. Jabolka so vir dobrih ogljikovih hidratov in vlaknin, medtem ko arašidovo maslo ponuja dodatne vlaknine in zajetne odmerke zdravih maščob in beljakovin.

Poleg tega obe živili vsebujeta različne vitamine, minerale in rastlinske spojine, ki spodbujajo zdravje.

  1. Prehranska sestava jabolk

Eno srednje veliko jabolko (182 gramov) vsebuje naslednja hranila

  • Kalorije: 95
  • Ogljikovi hidrati: 25 gramov
  • Vlaknine: 4,4 gramov
  • Beljakovine: 0,4 grama
  • Maščoba: 0,3 grama
  • Vitamin C: 14% referenčnega dnevnega vnosa (RDI)
  • Kalij: 6% RRI
  • Vitamin K: 5% RRI

Eno jabolko zagotavlja približno 17% RDI za vlakine. To hranilo ima ključno vlogo pri spodbujanju zdrave prebavne in imunske funkcije. Jabolka so dobro znana tudi kot bogat vir rastlinskih spojin, ki lahko igrajo vlogo pri zmanjševanju stresa in vnetja v vašem telesu.

  1. Dejstva o arašidovem maslu

Čeprav so arašidi tehnično zelenjava, je njihov profil prehrane zelo podoben profilu oreškov.

Arašidovo maslo, kot tudi drugi oreščki, so odličen način za dodajanje beljakovin in zdravih maščob k večji količini ogljikovih hidratov in prigrizkov, kot so jabolka. Več kot 75% kalorij v arašidovem maslu prihaja iz maščob, ki so večinoma mononenasičene maščobe. Mononezasičene maščobe so verjetno najbolj znane po vlogi, ki jo igrajo pri varovanju in spodbujanju zdravja srca. Spodaj je razčlenitev pehranske vrednosti za 2-žlično (32-gramsko) porcijo arašidovega masla:

  • Kalorije: 188
  • Ogljikovi hidrati: 7 gramov
  • Vlaknine: 3 g
  • Beljakovine: 8 gramov
  • Maščobe: 16 gramov
  • Mangan: 29% RRI
  • Vitamin B3 (niacin): 22% RRI
  • Magnezij: 13% RRI
  • Vitamin E: 10% RRI
  • Fosfor: 10% RRI
  • Kalij: 7% RRI

Upoštevajte, da niso vse vrste arašidovega masla prehransko ekvivalentne. Poiščite blagovne znamke, ki ne vsebujejo dodanih sladkorjev ali olj, saj lahko ti dodatki zmanjšajo skupno hranilno vrednost izdelka. Edina stvar, ki jo mora vsebovati kikirikijevo maslo, so arašidi, in morda malo soli.

Jabolka in arašidovo maslo sta zelo hranljiva. Ko pojemo kombinacijo obeh, zagotavljajo zdravo ravnovesje beljakovin, maščob in vlaknin.

  1. Koristi za zdravje

Jabolka in arašidovo maslo so več kot le okusna kombinacija prigrizkov – koristijo tudi vašemu zdravju.

  • Protivnetni potencial

Vnetje je glavni vzrok za številne kronične bolezni, vključno s srčnimi obolenji in sladkorno boleznijo. Jabolka so bogat vir flavonoidov, ki so kemične spojine, za katere je znano, da imajo močan protivnetni potencial.

Različne študije s testnimi epruvetami in na živalih so pokazale, da lahko flavonoidi, ki jih najdemo v sadju, kot so jabolka, pomagajo zmanjšati označevalce vnetja, kar lahko ovira in prepreči razvoj vnetnih bolezni. V eni študiji so udeleženci, ki so zamenjali tri obroke rdečega mesa, predelano meso ali rafinirane žitarice na teden s tremi obroki oreškov, kot so arašidi, občutno znižali koncentracijo vnetnih kemikalij v krvi.

  • Pomaga pri uravnavanju krvnega sladkorja

Redno uživanje celih sadežev in oreščkov – kot so jabolka in arašidovo maslo – lahko prispeva k izboljšanju nadzora sladkorja v krvi. Velika študija je pokazala, da je večji vnos svežega sadja povezan z znatno zmanjšanim tveganjem za razvoj sladkorne bolezni. Med tistimi, ki so že imeli sladkorno bolezen, je bilo uživanje sadja povezano z manj zapleti, povezanimi z njihovo diagnozo.

Več študij je tudi pokazalo, da redno uživanje oreščkov, vključno s arašidi, pomaga ohranjati zmerno raven sladkorja v krvi po obroku. Jabolka z arašidovim maslom so odlična izbira prigrizkov za zdravo kontrolo sladkorja v krvi.

  • Podpora prebavi

Oboje, jabolka in arašidovo maslo zagotavljata veliko vlaknin, kar pripomore k optimalnemu delovanju prebavnega trakta. Vlaknine pomagajo pri pravilnem delovanju črevesja in podpirajo rast zdravih črevesnih bakterij. Poleg tega lahko ustrezen vnos vlaken pomaga pri preprečevanju in zdravljenju nekaterih prebavnih motenj, kot so rak debelega črevesa in refluks kisline.

  • Pomaga pri delovanju srca

Raziskave kažejo, da je večji vnos sadja in oreščkov, kot so jabolka in arašidovo maslo, povezana z zmanjšanim tveganjem za razvoj bolezni srca. Sadje in oreščki lahko igrajo pomembno vlogo pri zdravljenju določenih dejavnikov tveganja za bolezni srca, kot so visok krvni tlak in vnetje. Poleg tega obe živili zagotavljata znatno količino vlaknin, ki vam lahko pomagajo ohranjati zdravo raven holesterola.

  • Lahko vam pomaga izgubiti težo

Raziskave kažejo, da imajo sadje in ​​oreščki vsak svoj učinek proti debelosti, zaradi česar so jabolka in arašidovo maslo dobra izbira prigrizkov za tiste, ki poskušajo izgubiti nekaj kilogramov. Različne prehranske sestavine sadja in oreščkov, kot so vlaknine in beljakovine, igrajo vlogo pri povečanju občutka polnosti in lahko vodijo do zmanjšanja skupnega vnosa kalorij. Tako je zamenjava manj hranilnih prigrizkov za jabolka in arašidovo maslo lahko dober način za pomoč pri doseganju ciljev hujšanja, medtem ko se še vedno počutite site in zadovoljne.

  1. Koliko morate jesti?

Količina arašidovega masla in jabolk, ki jih morate jesti, je v celoti odvisna od edinstvenih potreb vašega telesa po hranilih in kalorijah. Čeprav je ta kombinacija zelo zdrava možnost prigrizkov, je pomembno, da ohranjate ravnovesje z uživanjem različnih živil iz vsake skupine hrane. Preveč dobre stvari lahko povzročijo več škode kot koristi. To še posebej velja, če obrok presega kalorične potrebe.

Serviranje arašidovega masla je običajno približno 2 žlici (32 gramov), medtem ko je porcija jabolka eno majhno ali srednje veliko jabolko (150–180 gramov).

Skupaj ta živila vsebujejo približno 283 kalorij, 8 gramov beljakovin, 16 gramov maščobe in 7 gramov vlaknin. To je odličen opoldanski prigrizek in preprečuje lakoto, ki se lahko prikrade med kosilom in večerjo. Če ste zelo aktivni ali se počutite, kot da potrebujete nekaj bolj konkratnega, lahko preprosto povečate delež ali ga pretvorite v polni obrok..

 

rezman