Rezman

Znanstveno dokazane koristi OMEGA maščob (1. del).

Omega-3 maščobne kisline so izjemno pomembne. Imajo veliko koristi za vaše telo in možgane. Zanimivo je, da je bilo malo hranil preučenih tako temeljito kot omega-3 maščobne kisline. Za vas smo pripravili 17 znanstveno dokazanih zdravstvenih koristi omega-3 maščobnih kislin.

  1. Z Omega-3 se lahko borimo proti depresiji in anksioznosti

Depresija je ena najpogostejših duševnih motenj na svetu. Simptomi vključujejo žalost, letargijo in splošno izgubo zanimanja za življenje. Za anksioznost, ki je tudi pogosta motnja, je značilna stalna skrb in občutki, da nekaj ni vredu.

Študije kažejo, da je verjetno, da bodo ljudje, ki redno uživajo omega-3, manj depresivni.

Še več, ko ljudje z depresijo ali tesnobo začnejo jemati dodatke omega-3, se njihovi simptomi izboljšajo. Obstajajo tri vrste omega-3 maščobnih kislin: ALA, EPA in DHA. Od vsh treh pa je EPA najboljša v boju proti depresivnim in anksioznim motnjam.

Ena študija je celo ugotovila, da je EPA učinkovit proti depresiji v enaki meri kot tablete proti depresiji.

  1. Omega-3 lahko izboljšajo zdravje oči

DHA, vrsta omega-3, je pomemben strukturni del mrežnice očesa. Če s prehrano ne dobite dovolj DHA, se lahko pojavijo težave z vidom. Zanimivo je, da je dovoljšen vnos omega-3 vezan na zmanjšano tveganje za makularno degeneracijo, ki je eden od vodilnih svetovnih vzrokov za trajno poškodbo oči in slepoto

  1. Omega-3s lahko spodbujajo zdravje možganov med nosečnostjo in zgodnjim življenjem novorojenčka.

Omega-3 so ključnega pomena za rast in razvoj možganov pri dojenčkih. DHA predstavlja 40% polinenasičenih maščobnih kislin v možganih in 60% v mrežnici očesa.

Zato ni presenetljivo, da imajo dojenčki, ki so se hranili s formulo, obogateno z DHA, boljši vid, kot ga imajo dojenčki, ki DHA niso uživali.

Uživanje dovolj omega-3 med nosečnostjo je povezano s številnimi koristmi za vašega otroka, vključno z:

  • Višjo inteligenco
  • Boljšimi komunikacijskimi in socialnimi veščinami
  • Manj vedenjskimi težavami
  • Zmanjšanim tveganjem za razvojno zakasnitev
  • Zmanjšanim tveganjem za ADHD, avtizem in cerebralno paralizo
  1. Omega-3 lahko izboljšajo dejavnike tveganja za bolezni srca

Srčni napadi in kapi so vodilni vzroki smrti na svetu. Pred desetletji so raziskovalci ugotovili, da imajo ljudje, ki zaužijejo veliko rib zelo nizko stopnjo teh bolezni. To je bilo kasneje povezano s uživanjem omega-3.

Od takrat so omega-3 maščobne kisline povezane s številnimi koristmi za zdravje srca.

Te koristi so:

  • Trigliceridi: Omega-3 povzročijo veliko zmanjšanje trigliceridov, običajno v razponu od 15 do 30%.
  • Krvni tlak: Omega-3 zmanjša krvni tlak pri ljudeh z visokim krvnim tlakom.
  • »Dober« HDL holesterol: Omega-3 poveča »dobre« ravni HDL holesterola.
  • Krvni strdki: Omega-3-ji lahko zadržijo krvne ploščice pred združevanjem. To pomaga preprečevati nastanek škodljivih krvnih strdkov.
  • Plaketa: Z vzdrževanjem gladkih in nepoškodovanih sten vaših arterij, omega-3 pomagajo preprečevati plakete, ki lahko zaradi katerih arterije otrdiijo.
  • Vnetje: Omega-3 zmanjšuje nastajanje nekaterih snovi, sproščenih med vnetnim odzivom vašega telesa.
  • Nekaterim ljude lahko omega-3 znižajo tudi “slab” LDL holesterol. Vendar pa so dokazi mešani – nekatere študije ugotavljajo povečanje LDL.

Kljub pozitivnim učinkom na dejavnike tveganja srčnih bolezni ni prepričljivih dokazov, da lahko omega-3 dodatki preprečijo srčne napade ali kapi.

  1. Omega-3 lahko zmanjšajo simptome ADHD pri otrocih

Hiperaktivna mptnja pri otrocih (ADHD) je vedenjska motnja, za katero je značilna nepazljivost, hiperaktivnost in impulzivnost ter nezmožnost koncentracije.

Več študij ugotavlja, da imajo otroci z ADHD nižjo koncentracijo omega-3 maščobnih kislin v krvi kot njihovi zdravi vrstniki.

Še več, številne študije ugotavljajo, da lahko omega-3 dodatki zmanjšajo simptome ADHD.

Omega-3 pomagajo izboljšati nepazljivost in povzročijo, da otroci dokončajo naloge. Prav tako zmanjšujejo hiperaktivnost, impulzivnost, nemir in agresijo.

Nedavno so raziskovalci ugotovili, da so bili dodatki ribjega olja eno najbolj obetavnih zdravil za zdravljenje ADHD.

  1. Omega-3 lahko zmanjšajo simptome presnovnega sindroma

Metabolični sindrom je zbirka zdravstvenih težav z različnimi simptomi. Ti simtomi zajemajo centralno debelost – znano tudi kot trebušna maščoba, kot tudi visok krvni tlak, odpornost na inzulin, visoke trigliceride in nizko raven dobrega HDL holesterola.

Presnovni sindom je skrb vzbujajoč, ker povečuje tveganje za številne druge bolezni, vključno s srčnimi obolenji in sladkorno boleznijo.

Omega-3 maščobne kisline lahko izboljšajo odpornost na inzulin, vnetje in dejavnike tveganja za bolezni srca pri ljudeh s presnovnim sindromom.

  1. Omega-3 delujejo protivnetno

Vnetje je naravni odziv na okužbe in poškodbe v telesu. Zato je vnetje, oziroma simptomi vnetja, ključnega pomena za vaše zdravje. Vendar pa vnetje včasih traja dolgo časa, tudi brez okužbe ali poškodbe. To imenujemo kronično, ali dolgotrajno vnetje. Dolgotrajno vnetje lahko prispeva k skoraj vsaki kronični zahodni bolezni, vključno s srčnimi obolenji in rakom.

Omega-3 maščobne kisline lahko zmanjšajo nastajanje molekul in snovi, povezanih z vnetjem, kot so vnetni eikozanoidi in citokini.

Študije so dosledno opazile povezavo med višjim vnosom omega-3 in zmanjšanim vnetjem

  1. Omega-3 se borijo proti avtoimunim boleznim

Pri avtoimunih boleznih vaš imunski sistem zameša zdrave celice za tuje celice in jih začne napadati.

Diabetes tipa 1 je odličen primer, ko vaš imunski sistem napade celice, ki proizvajajo inzulin v vaši trebušni slinavki.

Omega-3 se borijo proti nekaterim od teh bolezni, še posebej pomembno pa je, da jih, kot smo prej omenili, uživamo v zgodnjem otroštvu, oziroma kot dojenček.

Študije kažejo, da je uživanje dovolj omega-3 maščobnih kislin med prvim letom življenja povezano z manjšim tveganjem številnih avtoimunih bolezni, vključno s sladkorno boleznijo tipa 1, avtoimunskim diabetesom in multiplo sklerozo.

Omega-3 pomagajo tudi pri zdravljenju lupusa, revmatoidnega artritisa, ulceroznega kolitisa, Crohnove bolezni in luskavice.

rezman