Rezman

Znanstveno dokazane koristi OMEGA maščob (2. del).

  1. Omega-3 lahko izboljšajo duševne motnje

Pri osebah s psihiatričnimi motnjami so poročali o nizkih koncentracijah omega-3, podobno kot pri prej omenjeni depresiji in tesnobi.

Študije kažejo, da lahko omega-3 dopolnila zmanjšajo pogostnost nihanja razpoloženja in ponovitev bolezni pri ljudeh s shizofrenijo in bipolarno motnjo.

Uživnje  omega-3 maščobnih kislin lahko tudi zmanjša nasilno vedenje pri osebah s psihiatričnimi motnjami.

  1. Omega-3 pomagajo v boju proti duševnemu nazadovanju in Alzheimerjevi bolezni.

Zmanjšanje delovanja možganov je ena od neizogibnih posledic staranja. Več študij povezuje višji vnos omega-3 z zmanjšanim duševnim upadanjem zaradi starosti in zmanjšano tveganje za Alzheimerjevo bolezen.

  1. Omega-3 preprečujejo raka

Rak je eden vodilnih vzrokov smrti v zahodnem svetu, za omega-3 maščobne kisline pa se že dolgo trdi, da zmanjšujejo tveganje za nekatere vrste raka.

Zanimivo je, da študije kažejo, da imajo ljudje, ki uživajo največ omega-3, do 55% manjše tveganje za raka debelega črevesa.

Poleg tega je uživanje omega-3 povezano z zmanjšanim tveganjem za raka prostate pri moških in raka dojke pri ženskah.

  1. Omega-3 zmanjšajo astmo pri otrocih

Astma je kronična pljučna bolezen s simptomi, kot so kašelj, zasoplost in piskanje v pljučih

Hudi napadi astme so lahko zelo nevarni. Povzročajov vnetje in otekanje dihalnih poti vaših pljuč. Še več, število obolelih za astmo v Evropi v zadnjih nekaj desetletjih naraščajo-

Več raziskav povezuje uživanje omega-3 z manjšim tveganjem za astmo pri otrocih in mlajših odraslih.

  1. Omega-3 zmanjšajo maščobo v vaši jetrih.

Nealkoholna bolezen maščobnih jeter (NAFLD) je pogostejša kot si mislite.

Povečala se je z epidemijo debelosti, ki je postala najpogostejši vzrok za kronične bolezni jeter v zahodnem svetu.

Vendar pa dopolnitev prehrane z omega-3 maščobnimi kislinami učinkovito zmanjša jetrno maščobo in vnetje pri ljudeh z boleznijo zamaščenih jeter.

  1. Omega-3 izboljšajo zdravje kosti in sklepov.

Osteoporoza in artritis sta pogosti motnji, ki vplivata na vaš skeletni sistem.

Študije kažejo, da lahko omega-3 izboljšajo trdnost kosti s povečanjem količine kalcija v vaših kosteh, kar bi moralo zmanjšati tveganje za osteoporozo.

Omega-3 lahko pomaga tudi pri artritisu. Bolniki, ki jemljejo omega-3 dodatke, so poročali o zmanjšani bolečini v sklepih in povečani telesni moči.

  1. Omega-3 lahko ublažijo menstrualne bolečine.

Menstrualna bolečina se pojavi v spodnjem delu trebuha in medenici in pogosto izžareva v spodnji del hrbta in stegna.

To lahko pomembno vpliva na vašo kakovost življenja.

Vendar pa študije večkrat dokazujejo, da imajo ženske, ki uživajo omega-3, blažje menstrualne bolečine.

Ena študija je celo ugotovila, da je dodatek omega-3 učinkovitejši od ibuprofena pri zdravljenju hude bolečine med menstruacijo.

  1. Omega-3 maščobne kisline lahko izboljšajo spanje.

Dober spanec je eden od temeljev optimalnega zdravja.  Študije povezujejo pomanjkanje spanja s številnimi boleznimi, vključno z debelostjo, diabetesom in depresijo.

Nizke ravni omega-3 maščobnih kislin so povezane s težavami s spanjem pri otrocih in obstruktivno apnejo med spanjem pri odraslih.

Nizke ravni DHA, ene od maščobnih kislin, so povezane tudi z nižjimi ravnmi hormona melatonina, ki vam pomaga zaspati.

Študije pri otrocih in odraslih kažejo, da dopolnjevanje prehrane z omega-3 povečuje dolžino in kakovost spanja.

  1. Omega-3 maščobe so dobre za vašo kožo

DHA je strukturna komponenta vaše kože. Odgovorna je za zdravje celičnih membran, ki tvorijo velik del vaše kože. Z zdravo celično membrano koža postane mehka, vlažna, voljna in brez gub.

Omeha-3 koristijo vaši koži na več načinov:

  • Uravnavajo proizvodnjo olja in vlaženje kože.
  • Preprečujejo hiperkeratinizacije lasnih mešičkov, ki se pojavijo kot majhne rdeče izbokline, ki so pogosto vidne na nadlakti.
  • Zmanjšujejo prezgodnje staranje vaše kože.
  • Zmanjšujejo tveganja za nastanek aken.
  • Zaščitijo vašo kožo pred poškodbami pred soncem.

Omega-3 maščobne kisline so torej ključne za optimalno zdravje.

Povsem enostavno jih je, če niste vegeterijanec, dobiti iz živil, kot so mastne ribe (dvakrat na teden) – to je najboljši način, da zagotovite telesu dovoljšen vnos omega-3.

Vendar pa, če ne jeste rib, potem boste morali razmisliti o jemanju omega-3 dodatka. Za ljudi s pomanjkanjem omega-3 je to poceni in zelo učinkovit način za izboljšanje zdravja.

 

rezman